Niskahartiaseudun venyttely


Hartia ja niska

Vie korvaa kohti hartiaa.

Liikettä voi tehostaa painamalla kädellä kevyesti päätä kohti hartiaa.

   

Hartia

Vie oikea käsi suorana rintakehän edestä vasemmalle.

Tue vasemmalla kädellä olkavarresta kyynärpään läheltä.

Paina samalla oikeaa olkapäätä alaspäin.

Näin saat venytyksen tuntumaan hartiassa ja olkapäässä.

   

Niska

Paina pää alas, katse lattiaan.

Kädet voit pistää pään päälle, mutta älä paina päätä.

Kun pyörität päätä hieman sivuille, tunnet venytyksen eri kohdissa niskaa.

   

Niska (erityisesti lavan kohottaja lihas)

Taivuta pää alas ja käännä kasvot kohti kainaloa (niin kuin katsoisit kainalon ali taakse).

Ota saman puolen kädellä, jonka kainalon ali katsot, päästä kiinni ja voit painaa kevyesti päätä kohti kainaloa.

Venytys tuntuu niskasta lapaluuhun.

   

Kaula

Pistä kädet oikealle solisluun alapuolelle.

Paina kevyesti alaspäin luusta.

Taivuta päätä taakse vasemmalle ja tunnet venytyksen kaulassa.

Tee sama toiselle puolelle.

 

Olen koonnut näille sivuille muutamia yleisiä venytyksiä. Muunnelmia ja vaihtoehtoja liikkeille on paljon, mutta selkeyden vuoksi esittelen vain yhden venytyksen per lihas.

Ohjeissa neuvotaan liike vain toiselle puolelle, mutta muista venyttää molemmat puolet hyvin. Olen yrittänyt parhaani mukaan selittää liikkeet, mutta jos jokin kohta ei tunnu
selviävän, ota minuun yhteyttä ja kysy. Neuvon mielelläni.



 

Erja Salow - ajanvaraus: 050 524 5666 - erja.salow@relaksoma.fi - Lähetä palautetta
Yhteystiedot Esittelyni Linkkejä Tuotemyynti Venyttelyohjeet Hoidon jälkeenEtusivu Hoidot Etusivu Hoitohinnasto